Nauka języków obcych jest dziś na tyle modna, iż wprowadza się ją już do programu nauczania najmłodszych, w tym przedszkolaków.

Pytanie tylko, czy jest to korzystne, czy może przeciwnie, przesada? Zdania są na ten temat dość mocno podzielone. Kto wobec tego ma rację?

Jak wygląda nauka języka obcego w przedszkolu?

Tyle się mówi o nauce przez zabawę. Tę metodę wykorzystuje się również w przypadku nauczania dzieci języków obcych. To właśnie poprzez zabawę zdobywają wiedzę w zakresie wybranego języka. Śpiewają, powtarzają różne słowa, uczą się krótkich zdań. Przede wszystkim obcują z językiem, co zwiększa ich szanse na szybką naukę w przyszłości. Metody nauczania języków obcych są bardzo różne, ale te skoncentrowane na zabawie w szczególności wykazują się skutecznością. Choć nauka języka obcego wydaje się czymś niezwykle trudnym, w przypadku dzieci odbywa się to zupełnie inaczej i odbierane jest to całkiem inaczej. Dzieci nie męczą się w ten sposób, lecz czerpią przyjemność z zabawy, w której uczestniczą. W ten sposób, nawet czasem nieświadomie, pozyskują wiedzę, która przydaje im się w przyszłości i ułatwia naukę w szkole.

Nauka języków to same korzyści

Nauka języka obcego już na etapie przedszkola ma ogromnie pozytywny wpływ na rozwój dziecka i jego umiejętności w przyszłości. Niektórzy rodzice uważają, że na języki jest jeszcze za wcześnie, że nie ma potrzeby męczenia dzieci i uczenia ich tego, czego jeszcze nie rozumieją. Nie ma nic bardziej błędnego, jak właśnie takie myślenie. Dzieci wcale nie męczą się ucząc języków obcych. Co więcej, z większą łatwością przyswajają języki obce w przyszłości. Tak naprawdę wystarczy, że dziecko od najmłodszych lat będzie słuchało obcych słówek czy obszerniejszych treści, a samo wypowiadanie tych słów w przyszłości będzie sprawiało im większą łatwość.

Aktualnie języki obce obecne są praktycznie we wszystkich przedszkolach. To standard w programie nauczania przedszkolaków i to począwszy już od trzylatków. Do takiego przedszkola warto posłać swoje dziecko, a nawet do przedszkola typowo językowego.