Każdy z nas choć raz w życiu dostał balonik reklamowy od przedstawiciela jakiejś firmy. Najczęściej można się na nie natknąć w galeriach handlowych, w sklepach stacjonarnych, salonach samochodowych czy restauracjach. Taki balonik, choć nie jest niczym wyszukanym, to i tak zawsze budzi pozytywne skojarzenia i wywołuje uśmiech na twarzy. To wyjaśnia, dlaczego wiele firm inwestuje w te nośniki reklamy. Szczególnie dużą popularnością cieszą się balony lateksowe z nadrukiem sitodrukowym. Dlaczego warto je wykorzystać w kampanii promocyjnej swojej marki? Poznaj ich najważniejsze zalety.
Szeroki wybór wariantów kolorystycznych
Balony lateksowe nabierają wartości reklamowej dopiero w momencie, gdy umieścimy na nich elementy identyfikacji wizualnej danej marki – może to być na przykład logo, nazwa, slogan reklamowy czy hasło promocyjne. W tym celu musimy oczywiście nanieść te elementy na powierzchnię balonu. Do wyboru mamy dwie metody: sitodruk oraz nadruk full colour CMYK.
Większość firm decyduje się na to pierwsze rozwiązanie, kierując się z jednej strony ceną, a z drugiej czasem realizacji. Jeśli natomiast chodzi o estetykę, to także nie ma się do czego przyczepić. Balony lateksowe z nadrukiem sitodrukowym ( https://grupaluxpol.pl/balony-lateksowe-sitodruk ) , które zamówisz w Grupie Luxpol, występują w ośmiu wariantach kolorystycznych. To pozwala bez trudu dopasować wygląd gadżetu do identyfikacji wizualnej marki, wyeksponować jej kluczowe elementy i tym samym zagwarantować ich czytelność, co jest bardzo ważne w kontekście działań promocyjnych.
Niski koszt
Jedną z najważniejszych zalet balonów lateksowych z nadrukiem sitodrukowym jest to, że są one dostępne dla praktycznie każdego przedsiębiorstwa. Na ich zakup mogą sobie pozwolić wszystkie firmy, nawet te dysponujące mocno ograniczonym budżetem na działania marketingowe, dopiero startujące z biznesem czy będące na początkowym etapie budowania swojej pozycji rynkowej.
Spośród wielu dostępnych nośników reklamy zewnętrznej to właśnie balony lateksowe charakteryzują się najlepszym stosunkiem ceny do skuteczności. Wystarczy porównać je z ulotkami reklamowymi.
Podczas gdy zdecydowana większość przechodniów wyrzuca ulotkę po przejściu kilku metrów, nawet nie zapoznając się z jej treścią, to takie sytuacje w przypadku baloników niemal się nie zdarzają. Nawet jeśli odbiorca upominku sam nie jest zainteresowany ofertą firmy, nie znajduje się w jej grupie docelowej lub nie ma zamiaru zmieniać swoich zwyczajów zakupowych, to może przekazać taki balonik komuś znajomemu – a to już znacząco zwiększa szansę na pozyskanie nowych klientów.
Mnogość opcji wykorzystania balonów lateksowych w kampanii marketingowej
Balony lateksowe z nadrukiem sitodrukowym są zaliczane do kategorii gadżetów reklamowych. Można się więc łatwo domyślić, że są one przeznaczone do wspierania działań z zakresu marketingu bezpośredniego. Pomimo tego, że coraz więcej firm przenosi swoje kampanie do Internetu, to nadal osobisty kontakt z klientem (nawet potencjalnym) jest bardzo pożądany w ramach strategii uatrakcyjniania wizerunku marki i docelowo zwiększania sprzedaży.
Balony lateksowe można rozdawać klientom na najróżniejsze sposoby. Poniżej wymieniamy tylko te najpopularniejsze:
- Podczas targów branżowych – każda impreza branżowa, na której pojawiają się potencjalni kontrahenci czy klienci końcowi, jest idealną okazją do wypromowania swojej marki. Baloniki reklamowe przyciągają uwagę zwiedzających, zachęcają ich do odwiedzenia stanowiska firmy oraz ułatwiają zapamiętanie marki przedsiębiorstwa.
- W siedzibie firmy – baloniki reklamowe mogą pełnić funkcję sympatycznego gratisu do zamówienia, na przykład złożonego w restauracji czy w sklepie stacjonarnym. Koszt po stronie przedsiębiorcy jest praktycznie pomijalny, natomiast efekt marketingowy będzie znakomity (wzrost zaufania do sprzedawcy, uatrakcyjnienie wizerunku marki, przyjemne skojarzenia z marką, pozytywne doświadczenie zakupowe).
- Na ulicy – baloniki lateksowe z nadrukiem są na tyle poręczne i uniwersalne, że spokojnie można je rozdawać nawet przypadkowym przechodniom, a już szczególnie rodzicom spacerującym z dziećmi. Zawsze zwiększa to szansę na to, że wśród obdarowanych osób znajdą się przedstawiciele grupy docelowej marki.
- Podczas imprezy plenerowej – wszelkie wydarzenia plenerowe, podczas których obecne jest przedsiębiorstwo (np. jako sponsor), powinny być wykorzystywane do zwiększenia zasięgu oddziaływania marki. Baloniki lateksowe doskonale się do tego nadają. To niedrogi, a sympatyczny i zawsze pozytywnie odbierany nośnik reklamy.
Balony lateksowe z nadrukiem sitodrukowym mają bardzo ważne zalety z punktu widzenia przedsiębiorstwa chcącego wypromować swoją markę i zdobyć sympatię klientów. Gdy weźmiemy pod uwagę, że koszt ich zakupu jest niezwykle niski, to trudno będzie je zbagatelizować szukając narzędzi reklamy do najbliższej kampanii marketingowej.